Aktuality

Zaplatíte si službu, ale nikdy se jí nedočkáte? Do nabízených služeb se promítají leckdy nesmyslné položky, jenom proto, aby se původní cena vyšplhala na naprosté maximum, ze kterého nám poté obchodníci rádi dají „slevu“. Člověk si málokdy je schopen ověřit, jestli je udávaná původní cena reálná. Množí se případy, kdy si objednáte a zaplatíte dovolenou a nikdy se jí nedočkáte. Slevové portály vám poté nepomohou, jsou pouhý zprostředkovatel, za realizaci služby je odpovědný provozovatel služby. I v rámci Šumavy jsou slevové portály hodně využívány a v průběhu celého roku navštívilo Šumavu mnoho turistů s nákupem služby přes slevový portál.
Větší portály se snaží transformovat a začínají své zboží nabízet v kamenných obchodech. Služby začínají nabízet ve vlastní režii a zákazníky lákat na výhody kamenných prodejen. Vše tak působí věrohodněji. Ale jsou skutečně schopni garantovat za těchto podmínek kvalitu nabízených služeb a jejich bezpečnou realizaci?
Největší zájem napříč trhem slevových portálů je o pobytové balíčky, zimní a letní dovolené. Zvláště nyní před Vánoci je trh doslova přesycen. Je však tato cesta správná? Lze dlouhodobě nabízet služby při stoupajících nákladech s leckdy nesmyslnými slevami 50% a více? Mnozí obchodníci si tak řeší pouze aktuální problém s nedostatkem volných peněz. Většinou je totiž obchodník, po odečtení slevy a provize, kterou slevový portál samozřejmě z každého prodeje účtuje, buď bez reálného zisku, nebo dokonce prodej dlouhodobě dotuje. Vidina rychlého zdroje hotovosti je samozřejmě lákavá a pro mnoho obchodníků leckdy představuje jedinou možnost jak řešit svou nepříznivou situaci v dané chvíli, ale peníze se mnohdy použijí ihned a obchodník má na dále pouze náklady s klienty, kteří již zaplatili. Neodrazí se poté nutně tyto fakta přinejmenším na kvalitě poskytnutých služeb, nebo v horším případě na úplném neposkytnutí zakoupených služeb?
Druhá stránka je samozřejmě z pohledu hoteliérů a provozovatelů služeb. Tyto portály zasáhly již tak oslabený trh cestovního ruchu s nebývalou razancí. Devastují ceny na celém trhu a provozovatelům rekreačních a restauračních zařízení po celé Šumavě ztěžují, ne-li znemožňují prodej za reálné ceny odpovídající dnešním níkladům na provoz jakéhokoliv zařízení.
Jaký je Váš názor na slevové portály? Nakupujete na nich? Nepoškodí to trh natolik, že kvalitní zařízení začnou prodávat za nízké ceny se špatnou kvalitou služeb? Zúčastněte se naší diskuze na facebooku.